منبرستان

متن و فایل صوتی و تصویری سخنرانی کوتاه

منبرستان

متن و فایل صوتی و تصویری سخنرانی کوتاه

منبرستان

به نام خدا
با عرض سلام و ادب خدمت کاربران عزیز
در مطالب این سایت
اول متن سخنرانی کوتاه مذهبی آمده
دوم نکات منبرستانی در مورد آن حدیث آمده
سوم متن عربی حدیث و سند آن آورده شده
چهارم فایل صوتی تصویری حدیث با اجرای خود حقیر آورده شده است و تصویر متناسب با روایت روی فایل ویدئویی قرار داده شده است
اگر برای هر یک از مطالب این سایت عنوان مناسبتر یا کلید واژه و یا موضوع مناسبتر یا نکته منبرستانی دقیقتر یا تصویری مناسبتر یا شعر یا ضرب المثلی متناسب با مطلب یافتید حتما در نظرات بنویسید و اگر تجربه سخنرانی دارید دریغ نفرمایید.
من خیلی خوشحال می شوم که از من انتقاد کنید چون انتقاد باعث پیشرفت است لذا یک سربرگ را به انتقاد و پیشنهاد اختصاص دادم ضمنا حقیر هیچ ادعایی در مورد سخنرانی ندارم. خواهشمندم آزادانه نقد کنید.

نویسندگان
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

سلام و ادب

لطفا نظر بدهید 

۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۸ ، ۱۷:۱۶
محمد رضا اعظمی راد

به نام خدا

سلام به همه دوستان عزیز

امیدوارم جزو زائران اباعبد الله باشید و از این اربعینی جا نمانید

با توجه به اینکه امام حسین صبح عاشورا آن دسته از یارانش را که بدهکار بودند به سپاه خود راه ندادند 

آیا کسانی که بدهکارند به زیارت امام حسین نباید بروند و در شهرشان بمانند و کار کنند و بدهی هایشان را که دادند آن موقع به کربلا روند

نظریه دوم اینکه چون دعا نزد امام مستجاب است و در روایاتی آمده که برای زیارت امام حسین قرض کنید و آن سفارشهای زیاد امام صادق برای زیارت امام حسین در روایت معاویه ابن وهب و ...

اینطور بگوییم که کسی که بدهکار است برود به زیارت امام حسین

خداوند به او رحمت و برکت نازل می کند و می تواند بدهی هایش را زودتر بدهد

کدام نظر به نظر شما درستتر است نظر بدهید

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۸ ، ۰۱:۳۰
محمد رضا اعظمی راد

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۰۹:۰۳
محمد رضا اعظمی راد

بسم الله الرحمن الرحیم

إنما خلد أهل النار فی النار لأن نیاتهم کانت فی الدنیا أن خلدوا فیها أن یعصوا الله أبدا . و إنما خلد أهل الجنة فی الجنة لأن نیاتهم کانت فی الدنیا أن لو بقوا فیها أن یطیعوا الله أبدا ، فبالنیات خلد هؤلاء و هؤلاء . ثم تلا قوله تعالی : " قل کل یعمل علی شاکلته " قال : علی نیته .

امام جعفر صادق (ع) : اهل دوزخ از اینرو در دوزخ جاودان باشند که نیت داشتند اگر در دنیا جاودان باشند همیشه نافرمانی خدا کنند و اهل بهشت از اینرو در بهشت جاودان باشند که نیت داشتند اگر در دنیا باقی بمانند همیشه اطاعت خدا کنند پس این دسته و آن دسته به سبب نیت خویش جاودانی شدند ، سپس قول خدای تعالی را تلاوت نمود : بگو هرکس طبق طریقه خویش عمل می کند . فرمود : یعنی طبق نیت خویش .

اصول کافی ، ج 3 ، ص 135 - 136

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۸ ، ۰۱:۱۱
محمد رضا اعظمی راد

به نام خدا سلام

۱. سخنرانی مذهبی (منبر)

۲. سخنرانی از طریق رسانه

۳. تبلیغ چهره به چهره

۴. نوشتن کتابهای مذهبی

۵. وبلاگ نویسی

۶. راه اندازی سایت مذهبی

۷. کلیپ مذهبی

۸. راه اندازی کانال مذهبی در شبکه های اجتماعی

۹. هیچ کاری از این موارد انجام ندهیم فقط با رفتارمان تبلیغ کنیم

۱۰. ...

۱۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۸ ، ۰۰:۵۱
محمد رضا اعظمی راد

به نام خدا

لطفا نظراتتان را آزادانه بنویسید

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۸ ، ۰۸:۳۹
محمد رضا اعظمی راد

به نام خدا سلام

حتما نظر بدهید و توضیح بدهید که ...

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۸ ، ۰۲:۳۴
محمد رضا اعظمی راد

سلام و ادب

این سوالیست که ذهن خیلی از دوستان را به خودش جلب کرده

از خیلیها شنیدم می گویند که امام زمان از ما راضی نیست

خب حالا سوال این است چگونه بفهمیم امام زمان از ما راضی هست

اصحاب ائمه معصوم نبودند و اشتباهاتی داشتند ولی این طور نبوده که امامان بخاطر یک اشتباه با اصحابشان قطع رابطه کنند

مثلا من روایتی از امام صادق دیدم که از شیعیانشان دفاع کردند 

خب با این اوصاف از کجا و روی چه ملاکی بفهمیم امام زمان از ما راضی هستند یا نه؟ 

حتما نظر بدهید و تا می توانید دلیل بیاورید و حرفتان را مستند کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۸ ، ۰۲:۲۸
محمد رضا اعظمی راد

به نام خدا

سلام به همه دوستان

لطفا به صورت بله و خیر جواب ندهید و کمی توضیح دهید و اگر ممکنه برای حرفتون دلیل بیارید

راستش را بخواهید خیلی این مطلب ذهنم را به خودش مشغول کرده

مثلا اگر کسی چیزی را خریده و چک داده برای یک سال بعد تا این مدت تمام نشده اگر امام زمان آمدند نمی تواند جزو یاران حضرت باشد؟

اصلا از اصل و اساس چرا امام حسین آن دسته از یارانش که قرض داشتند را بیرون کرد ؟

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۸ ، ۱۸:۰۴
محمد رضا اعظمی راد

به نام خدا

حتما نظر بدهید و جواب دهید

اولین جوابی که زود به ذهنمان می آید این است که چون ما گناهکاریم

ولی در کربلا حر گناهکار بود ولی مورد لطف امام قرار گرفت

۸ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۸ ، ۰۳:۱۵
محمد رضا اعظمی راد
قالَ الاْ مامُ عَلی بنُ الْحسَین، زَیْنُ الْعابدین عَلَیْهِ السَّلامُ: ثَلاثٌ مَنْ کُنَّ فیهِ مِنَ الْمُۆمِنینَ کانَ فی کَنَفِ اللّهِ، وَ أظَلَّهُ اللّهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ فی ظِلِّ عَرْشِهِ، وَ آمَنَهُ مِنْ فَزَعِ ‏الْیَوْمِ الاْکْبَرِ: مَنْ أعْطی النّاسَ مِنْ نَفْسِهِ ما هُوَ سائِلهُم لِنَفْسِهِ، و رَجُلٌ لَمْ یَقْدِمْ یَداً وَ رِجْلاً حَتّی یَعْلَمَ أنَّهُ فی طاعَةِ اللّهِ ‏قَدِمَها أوْ فی مَعْصِیَتِهِ، وَ رَجُلٌ لَمْ یَعِبْ أخاهُ بِعَیْبٍ حَتّی یَتْرُکَ ذلکَ الْعِیْبَ مِنْ نَفْسِهِ.(1)
سه حالت و خصلت در هر یک از مومنین باشد در پناه خداوند خواهد بود و روز قیامت در سایه رحمت عرش ‏الهی می‌باشد و از سختی‌ها و شداید محشر در امان است.
اوّل آن که به مردم چیزی را دهد که از آنان برای خویش می‌خواهد (آنچه برای خود می‌پسندد را به آنان عطا کند).
دوّم آن قدم از قدم برندارد تا آنکه بداند آن حرکتش در راه اطاعت خداست یا معصیت و نافرمانی او
سوّم از برادر مومن خود (به عیبی که در خود نیز دارد ) عیب جویی نکند تا آنکه آن عیب را از خودش دور سازد.
 
۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۸ ، ۰۶:۱۱
محمد رضا اعظمی راد